Thursday, May 21, 2009

من رای نمی دم

من رای نمی دم ... درست شنیدی ... رای نمی دم.

رای نمی دم، چون نمی خوام به نظام مشروعیت بدم. چون نمی خوام دنیا فکر کنه که من همراه جریان و تفکری هستم که سران نظام دارن تبلیغ می کنن. رای نمی دم، چون می خوام مبارزه منفی کنم. چون می خوام همه ببینند که از صندوق یه عروسک بیرون میاد، و اینکه من نقشی در انتخاب این عروسک ندارم.

رای نمی دم برای این که به بالا رفتن آمار کمک نکرده باشم. اصلا این انتخابات همیشه داستان بوده ... فکر که می کنم، می بینم همه ی ما هر چند وقت یه بار درگیر نمایشش می شیم. نمایشی که حلقه اش دوباره و چند باره تکرار می شه و ما هم دوباره و صد باره گولش رو می خوریم.

رای نمی دم. تصمیم هم گرفتم هر کسی که به رای دادن تشویق می کنه شدیدا به چالش بکشم. اصلا تازگی حالم از این آدمایی که ادای روشنفکری در میارن بد می شه. مردم ما هنوز درگیر خیانت افرادی مثه شریعتی هستن. کسایی که با پنبه سر مردم رو بریدن. حالا این جماعت به اصطلاح روشنفکر امروزهم شدن کاسه ی داغ تر از آش. الکی سنگ موسوی رو به سینه می زنن.

من رای نمی دم. چون این جماعت به اصطلاح کاندیدا همه برا من سر و ته یه کرباس هستن. همه اول شعار اصلاحات می دن و همچین که به قدرت می رسن همه چی یادشون می ره.

من رای نمی دم چون سیاست برای من صفر و یکه. هر کی رای بده صفره، هر کی رای نده یک. وسطش هم هیچی نیست. معتقدم هر کی رای می ده کاملا خودش رو برده ی سیاست های نظام می کنه. اونایی هم که سنگ اصلاحات به سینه می زنن، همه یا فریب خوردن، یا قدرت تحلیلشون در حد گنجشکه!

من رای نمی دم، چون می خوام همه ی دنیا بفهمن که مردم از جریان فعلی حمایت نمی کنن. آخه وقتی دنیا در مورد مردم عراق فهمید، در مورد مردم عربستان فهمید، در مورد مردم یوگوسلاوی فهمید، همه چیز خیلی سنجیده پیش رفت.

من رای نمی دم. من که اومدم این ور آب، چه اهمیت داره که همسر دوستم داره تو ایران پشت شیشه های سفارت ضجه می زنه. چه اهمیت داره که مادری نمی تونه از سد سفارت رد بشه که به فرزندش برسه. چه اهمیت داره که مردم تو فقر غرق می شن، چه اهمیت داره که چشم ها خیس می شن از غصه، از درد، از فقر...

من رای نمی دم. فردا هم هویت بچه ام رو به همین فرهنگ فکستنی چند صد ساله گره می زنم و می ذارم باور کنه که ایرانی در کار نبوده. که تمدنی در کار نبوده. که زندگی در کار نبوده... که منی نبودم ...

درست فهمیدی ... من رای نمی دم ... من عزت خودم رو با دست خودم به سلاخی می برم ... وطنم رو هم همینطور ... فرزندانم رو هم همینطور ...

من رای نمی دم ...

نیما

17 comments:

negar said...

قشنگ بود:)برای تایید
http://mentaldialogues.blogspot.com/2009/05/blog-post.html

masoud said...

salam...nima jan age bekhay ham nemitooni az oonja ray bedi:D
inja kheylia mikhan ray bedan;)
hame:D
kheyli mikhamet..........

RamSh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

salam

fogholade bood!...
manam ray nemidam:D

khoob bashi

Masoud nikoofar said...

salam nimaye aziz....
khoobi baradar?
agha 1 saat pish karroobi oomad harf zad TV...kheyli jalebe...hameye kasai ke axe sabz gozashte boodan too facebook (facebooke filter shode) bardashtan va neveshtan karoobi....
.............

Nima said...

masoud jan, man tarjih midam sabz bemoonam ;)

Anonymous said...

khob, man faghat yek chize koochooloo begam va beram.har kasi dar aghide azade ama in keshvar ba in hame mardome na agah ray nadadane man ya shoma be cheshme kasi nemiad faghat tahesh mishe tekrare balaee ke 4 sale pish be saremoon oomad ke tarjih midam tekrar nashe..sabz bashid

احسان حسن زاده said...

ولی من رای می دم چون نمی خواهم بار دیگر یک بیمار اسکیزو فرنی نماینده کشورم در مجامع بین المللی باشه
من رای می دم تا بین بد و بدتر بد را انتخاب کرده باشم
من رای می دم چون حالا فهمیدم که 8 سال دوره خاتمی چقدر با این 4 سال متفاوت بود
من رای می دم تا نبینم که دختران کشورم را به خاطر بیرون بودن اندکی مو به بازداشت می برند
من رای می دم تا بار دیگر هنر و سینما به روزهای اوج خود باز گردد
من رای می دم به هزار دلیل دیگر رای می دهم و این بار مثل 4 ساله پیش فریب نمی خورم

masoud said...

nima joon taklife maro roshan kon...sabzi ya bi rang?

Nima said...

masoud joon man az avalesh sabz boodam ... chizi taghyeer nakarde!

Masoud said...

yani age inja boodi be mirhossein ray midadi?

Nima said...

masoud jan man az haminja ham be mir hossein ray midam!

Hamdame ahooye sharghi said...

shoma ke too postet gofti nemikhay ray bedi pas chera too commenta neveshtin be mir hossein ray midam.
jaryan chiye?

salam

Nima said...

fek konam bayad lotf koni o 1bar dige bekhoonish :)

masoud said...

:x kash iran boodi:(
delemoon vasat tangide khob...
ishalla harkoja hasti shad bashi....yechiz begam nakhandia,man mikham be ahmadinejad ray bedam.dalilesham oomadi iran migam,motmaennam u ham ghane mishi,chon be tamame fa'aline siasiye uni goftam va ghane shodan:D

امیرحسین said...

من رای میدم چون هیچ حکومتی تا حالا با رای ندادن سرنگون نشده گلم! آره قبانش

Negz said...

ey baba cheghad dozariye kaj voojood dare!!!!az hamegi kahhesh mikonam be 4 paragraphe akhar tavajohe bishtari konan!hahaha

dadashaaaam to harf nadari.x